Od narodzin idei Parad Sobótkowych załoga ze Starołęki integrowała trzy jednostki: Starołękę, Minikowo i Marlewo. W instalacjach przygotowanych przez osiedle dominowały wątki związane z komunikacją. W 2016 roku, Starołęka płynęła z makietą lotniska F16,
w 2017 roku z Mostem Kolejowym na Starołęce, w 2018 roku z Tramwajem ze Starołyny, a w 2019 z kultową fabryką opon – STOmil. W 2023 roku, mieszkańcy płynęli z symboliczną dziurą apelując o budowę tunelu, który usprawniłby komunikację osiedla z centrum.
Załoga otrzymała za Światełko w tunelu drugą nagrodę na najlepszą instalację w Paradzie Sobótkowej. W 2024 roku, załoga płynęła z makietą Fortu 1A Krzysztofa Arciszewskiego. Natomiast Koło Gospodyń Miejskich przygotowało osiedlowy Wianek pod hasłem Odzierani ze złudzień. Projekt nawiązywał do licznych inwestycji mieszkaniowych na osiedlu, przy jednoczesnym braku rozwiązań komunikacyjnych. Gospodynie otrzymały drugą nagrodę
dla Najlepszego Osiedlowego Wianka 2024.
INSTALACJE
Samolot F16 (2016)
Most Kolejowy na Starołęce (2017)
Tramwaj ze Starołyny (2018)
STOmil (2019)
Światełko w Tunelu – II nagroda dla Najlepszej Instalacji 2023
Fort 1A Krzysztofa Arciszewskiego (2024)
PROPORZEC
Furtek – Starołyna – Rzeka (2023)
WIANEK
Odzierani ze złudzień – II nagroda dla Najlepszego Osiedlowego Wianka 2024
POZNAJ FYRTEL
Początki wsi Starołęka i Minikowo datowane są na połowę XI wieku. Obie przetrwały w tym samym miejscu do czasów nowożytnych. W średniowieczu Starołęka była wsią książęcą, później szlachecką i wreszcie mieszczańską. Przez jej terytorium Warta płynęła wieloma korytami, a jej bieg ulegał okresowym zmianom. W XIX w. wyprostowano koryto Warty a Strołęka uległa licznym przemianom. Na przełomie XIX i XX wieku stała się dynamicznie rozwijającym przedmieściem przemysłowym Poznania. Bliskość rzeki i linii kolejowej sprzyjała lokowaniu na Starołęce zakładów przemysłowych. Obecnie jest terenem mocno zurbanizowanym.